Content is king! Kdo to řekl? Už v roce 1996 Bill Gates, takže to už něco znamená! Kdo se pohybuje v marketingu, tak slovo content používá dnes a denně.
Bill Gates ve zmíněném roce řekl: “Content je oblast, kde očekávám nejvíce reálných peněz, které se na internetu vydělají, stejně jako tomu bylo u masmédií. (Content is where I expect much of the real money will be made on the Internet, just as it was in broadcasting.)”. A nemýlil se.
Obsah je králem a čím dál tím více se dostává do popředí všech strategií digitálního marketingu, protože se stává klíčovým prvkem, který přináší zisky. Musíme si ale přiznat, že obsahový marketing je běh na dlouhou trať. Budovat obsah je náročné a pracné, ale když se to povede, dokáže přivádět stále nové a nové zákazníky.
Není to o tom něco hodit na ty internety! Věděli jste, že převážná část obsahu vytvořená pro internet zůstane nepřečtená, neposlechnutá, nesledovaná a neviděná? Smutné co? Třeba ve Spotify v roce 2014 zjistili, že 20 % jejich hudby si nikdo nikdy nepustil, to je nějakých 4 miliony písniček.
Cílem content marketingu je především přilákat nové zákazníky, zvýšit povědomí o značce, získat důvěryhodnost, zapojit online komunitu.
Z toho vyplývá jednoduchá věc, obsah musí být tak dobrý, aby s ním chtěla naše cílová skupina strávit čas a sdílela ho dál. Zkušenosti praví, že obsah má být:
Obsah nejsou jen texty, jsou to obrázky, videa, infografika, průzkumy, webináře nebo podcasty. Content má vzdělat, informovat nebo naše cílové skupiny. A v čem ještě tak skvělý?
Kvalitní obsah má významný dopad na hodnocení SEO a vyhledávače. Jedinečný relevantní obsah, s přirozeně zakomponovanými klíčovými slovy, pomůže webu dostat se na přední místa ve vyhledávání. Má vyšší organický dosah, což znamená, že lidé náš obsah vidí bez placené distribuce.
Podporuje zapojení zákazníků nebo uživatelů
Dobrý obsah, ať už na webu, na blogu nebo na sociálních sítích vybízí uživatele k interakci se značkou. Dobrý a srozumitelný obsah totiž uživatelé rádi konzumují, komentují a sdíli.
Kvalitní content vytváří povědomí o značce a má potenciál přivádět nové zákazníky, pokud je autentický. Je mylná představa, že dobrý obsah je jen o dobře napsaném textu. Pokud má obsah přivést nové zákazníky, musí přinášet zajímavé informace, které jinde nemají. Když poskytneme ostatním informace, které jinde nejsou, ocení to jak uživatelé, tak vyhledávače. A proto netvoříme obsah, který chceme my, ale který chce číst, vidět nebo slyšet náš zákazník!
Obsah, který nějakým způsobem přidává hodnotu, přinese spotřebitelům něco nového, vyřeší jejich problém, je vnímán pozitivně. Když k našemu produktu například natočíme instruktážní video jak produkt sestavit, nebo napíšeme příspěvek na blog, přinese to zákazníkovi nějakou přidanou hodnotu, která se sice nedá měřit penězi, ale buduje to vztah zákazníka a firmy.
Hodnotný obsah udrží naše zákazníky na našem webu, buduje vztah se zákazníkem a přivede zákazníky nové. Takže vytvořte obsahovou strategii, sežeňte si copywritera a směle na obsahový marketing! Jak na obsahovou strategii vám řekneme v některém z našich dalších článků, proto sledujte náš blog pravidelně, nebo se přihlašte k newsletteru.