Tiskový audit – inventura vašich tiskovin

Co je to tiskový audit? Jednoduše řečeno inventura vaší tiskové produkce. Je to služba, která vám ukáže, zda tisknete správnou technologií a za dobré peníze. Je to nezávislý pohled odborníka na polygrafii, který vám řekne, zda nemůžete tisknout lépe a hlavně levněji.

Když si chcete být jisti, že tisknete efektivně

Tisknete plakáty, katalogy, vizitky nebo plakáty? Utrácíte za tiskoviny mnoho peněz a štve vás to? Možná to jde levněji, ale nevíte jak na to? Tak to je právě ten správný čas, kdy začít přemýšlet o tiskovém auditu. Inventuře, zda to děláte dobře.

Když spojíme optimální tiskovou specifikaci, správnou technologii tisku a pečlivě vybrané tiskárny, vzniknou perfektní a precizní tiskoviny za překvapivě dobré ceny. To vše chce ale praxi, kterou má tisková produkce

Jak probíhá tiskový audit?

Nejprve proběhne schůzka s tiskovým auditorem. Ten se seznámí s naší tiskovou produkcí a odnese si vzorky auditovaných tiskovin. Na setkání si předáte všechny informace a upřesníte očekávání –  co vlastně od auditu chcete. Chcete tisknout levněji? Toužíte po ještě krásnějších tiskovinách? Přejete si, aby byl tisk rychlejší? Zjednodušit a zefektivnit výrobu? Čím upřímnější k auditorovi budete, tím lepší výsledky můžete očekávat.

Tiskový auditor musí znát všechny tiskoviny, které má podrobit auditu, a proto potřebuje:

  • fyzické vzorky vašich tiskovin,
  • aktuální  tiskové specifikace, včetně všech variant nákladů,
  • tisková data,
  • kontakt na vaši tiskárnu,
  • harmonogram výroby tiskovin, termíny dodávek a objednávky,
  • váš pohled na stávající tiskovou produkci,
  • vaše očekávání.

Na základě všech těchto informací auditor upraví tiskovou specifikaci, tak aby vyhovovala vašim očekáváním a přáním. S novou tiskovou specifikací osloví tiskárny pro cenový tendr. Zkušená tisková produkce  spolupracuje s několika tiskárnami najednou a zná polygrafický trh v celé České republice. Každá tiskovina má totiž svá specifika a potřebuje různé technologie tisku. A každá tiskárna je dobrá na něco jiného.

Na základě cenových tendrů auditor vyhodnotí, které konkrétní technologie jsou pro vaše tiskoviny nejvhodnější a zda je možné tisknout levněji. Výsledkem je dokument, výstup z tiskového auditu, který porovná naše stávající ceny a ceny, které můžeme mít jinde.

Tento výstup z auditu vám tiskový auditor zašle a probere jej s vámi. Pak už je jen na vás, jak s výsledky auditu naložíte – jestli se rozhodnete doporučené změny zrealizovat či nikoli.

Překvapivé výsledky 

Tiskový audit ušetří i ⅓ nákladů na tisk. Až 77 % tiskových auditů odhalí rezervy ve vašem tisku. Ze zkušeností tiskové produkce vyplývá, že až 69 % firem utrácí za své tiskoviny více, než musí

Čím to je? Nejčastější příčinou je nevhodná technologie tisku a drahý dodavatel. Tiskový audit vám ukáže, zda můžete:

  • snížit náklady za vaše tiskoviny,
  • zlepšit kvalitu tisku,
  • zefektivnit tisk a zrátit termíny dodání.

A kolik že tiskový audit stojí? Záleží na počtu tiskovin, které auditor posuzuje, ale jedná se řádově o jednotky tisíc. Pokud chcete ušetřit v celkovém objemu vašeho tisku, pohled nezávislého odborníka se určitě vyplatí.